Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Práce Z Domova - Ráj Nebo Peklo Na Zemi?

Když jsem poprvé dostal nabídku pracovat ze svého gauče byl jsem absolutně nadšený. Nehledě na nedávné události pracuji z domova přibližně 3 roky a musím upřímně říct, že tato pozice má své výhody i nevýhody. 

Jak Práce Z Domova Vypadá

Pokud trávíte čas na internetu, určitě jste zahlédli reklamy co vás lákají na šťavnatou pozici, která vám ‘ulehčí’ život a udělí volnost a svobodu. Tyto pozice ale však nejsou lážo plážo a v jejich jádru jsou jen kancelářské pozice -- z vašeho domu. 

Skutečnost, že nemusím nikam dojíždět je velice fajn, ale není to samozřejmě klíč k úspěchu.

Výhody Práce Z Domova

  • Zřejmou výhodou je samozřejmě dojíždění a tento samostatný faktor oslní většinu lidí. Bez dojíždění přirozeně také ušetříte spoustu peněz a času.

 

  • Vlastní vybavení - Moje kancelář je v podstatě můj pokoj. Můj počítač a prostor je stokrát lepší než stroje a kanceláře naší firmy, které si můžu dokonce mohu i přizpůsobit.

 

  • Častější přestávky - Když je moje mysl v rytmu, dokážu pracovat několik hodin v kuse bez přerušení až je to nezdravé. Moji mazlíčci tento pocit poznají a ‘přinutí’ mě si s nimi hrát. Kazdou hodinu nebo dvě za mnou přijdou protože se nudí a já jím nemohu odolat.

 

  • Plánování je o dost lehčí - Od lékaře po společenské večírky, plánování je prostě bezva. Práci si mohu nechat “na potom” a nebo posunout dopředu abych měl později čas. 

 

  • Mohu pracovat kdekoliv - Skutečnost kde si můžu vzít svůj laptop a jít pracovat kamkoliv je nepochybně skvělá. Přesto, že jsem tuto výhodu tolik nevyužil je nicméně stále báječná. Jen vědět a mít tuto možnost uklidňuje mou mysl.

Nevýhody Práce Z Domova

  • Práce je velice stresující - Někdy je těžké nechat práci ležet a jít dělat něco jinak produktivního, jako třeba cvičení. Práce je hned přede mnou a neustále mě volá. Tohle je asi ta největší nevýhoda co se týká mě osobně, protože jsem nezdraví workaholic.

 

  • Žádné švindlování - Přesto že mě moje práce převážně baví, když jsem pracoval v kanceláři tak jsem si někdy ‘odfláknul’. Někdy mě prostě chytne ten den kdy nemám náladu nebo celkově energii a odfláknu si hodiny. Tohle samozřejmě není možné s mojí práci z domova, jelikož se mi pracovní úkoly jen nahromadí na další den.

 

  • Chodit ven je bída - Pro začátek, jsem velmi asociální člověk, který se musí vstřebat na jakýkoliv společenský kontakt. Na bytí doma celý den jsem si podstatě zvykl mnohokrát se mi ani nechce ven.

 

  • Vztahy - Dnes single ale před pár měsíci když jsem bydlel se svojí přítelkyní (která také pracovala z domu) denní život byl plný děs a pravděpodobně důvod proč jsme se rozešli. Tento faktor se bude samozřejmě lišit individuálně, ale neumím si představit tento život s například ženou a dětmi. Jak jsem řekl dříve, nejsem společenský typ a být s někým 24/7 by byl můj konec.

Tak Peklo Nebo Ráj?

Práce z domu má určitě více výhod než nevýhod ale zároveň to není úplný ráj. Pokud nejste povoláním něco jako live streamer co vydělává hafo, je to nakonec přece jenom kancelářská práce na počítači, na kterou nejsou všichni stvořeny a tento fakt se prostě nemění.

Avšak jsem samozřejmě vděčný za mojí pozici, zejména za možnost pracovat v epidemických situacích, ve kterých se dnes vyskytujeme.

Autor: Petr Macek | úterý 16.3.2021 8:10 | karma článku: 12,88 | přečteno: 357x
  • Další články autora

Petr Macek

ChatGPT: Aneb Jak Nám Roboti Vezmou Práci

S rozvojem technologií lidé se obávaj, že roboti a AI systémy převezmou naše pracovní místa, která jsou v současné době vykonávána lidmi, což zanechá velké množství lidí bez práce. Nicméně, jiní tvrdí, že tyto obavy jsou přehnané.

16.3.2023 v 12:09 | Karma: 7,55 | Přečteno: 243x | Diskuse| Ekonomika

Petr Macek

Měli by se děti se starat o to, co si jejich rodiče myslí?

Jak se říká, zakázané ovoce bývá to nejsladší. Pro mnoho lidí je to, že jim někdo řekne, že něco nesmí, hlavní motivací aby to udělali. Psychologové nazývají tento jev reaktanční teorií, kdy lidé cítí ohrožení své svobody.

9.3.2023 v 14:35 | Karma: 6,31 | Přečteno: 309x | Diskuse| Společnost

Petr Macek

Zkušenost Pro Životopis

Dnes žijeme ve světě ovládaném peněz-mi, statusem, prestiží a ozdobnými tituly. Jsme naprogramováni respektovat kohokoliv s titulem čehokoliv. Oceňovat bankovní účet více než tvrdou práci nebo vášeň.

27.3.2021 v 11:56 | Karma: 7,45 | Přečteno: 175x | Osobní

Petr Macek

Jak Jsem Poznal Mojí Vášeň

Jak Jsem Poznal Vaši Matku je zdaleka můj nejoblíbenější televizní seriál. Přehrávám si to natolik, že moje každá moje partnerka, spolubydlící, rodina nebo celkově kdokoliv, kdo je u mě poblíž -- šílí.

18.3.2021 v 22:13 | Karma: 5,82 | Přečteno: 200x | Diskuse| Hobby
  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 257x
Mail: petrmacek.scatter@centrum.cz

Hlavní hráč na: https://gamblersarea.com/

Oblíbené knihy: Den trifidů, Farma zvířat, Jiskra života, Miluj bližního svého, Silmarillion, Skleněný trůn

Samotářský a asociální počítačový technik plynulí v programátorských jazycích co pomalu zapomíná svůj rodný jazyk. I also happen to be fluent in English with TEFL & CEFR certifications backing that up ;))

Seznam rubrik